• 100% Natuurlijk & handgemaakt
  • Glutenvrij en veel vegan opties
  • Laag in koolhydraten
  • Binnen 3 werkdagen verstuurd!

Erythritol en Xylitol zijn suiker-alcohols, ook wel polyol genoemd. Ze komen van nature voor in vruchten en gefermenteerde levensmiddelen zoals kaas. Ze zijn allebei koolhydraat-arm en hebben daardoor een hele lage GI (Glucemic Index).

Kokosbloesemsuiker bevat meer voedingsstoffen dan kristalsuiker, omdat de nectar niet wordt verhit. Daardoor worden alle aanwezige mineralen, waaronder magnesium, ijzer, zink en een aantal B-vitamines bewaard

We gebruiken een mix van Erythirol (>80%), Xylitol (>5%) en kokosbloesemsuiker (<5%), om de juiste ( zoete ) smaak te bereiken.


Erythritol is onze eerste keuze omdat het geen enkel effect heeft  op de bloedsuiker- en insulinespiegel. Tevens bevat het vrijwel geen calorieën. 

Het heeft een Glucemix Index (GI) van 0, in tegenstelling tot kristalsuiker wat een GI van 70 heeft. Daarom is het zeer geschikt voor mensen met diabetes. 

Het is ook 25% minder zoet dan suiker en kan een fris gevoel in de mond geven (zoals pepermunt maar dan minder heftig). 


De zoetkracht van xylitol is ongeveer gelijk aan die van kristalsuiker, maar het bevat 40% minder calorieën: 2.4 per gram, waar kristalsuiker 4 calorieën per gram bevat. Tevens heeft het een lage GI (4). 

Omdat xylitol bij consumptie nauwelijks wordt omgezet in zuur is het niet schadelijk voor het gebit, zoals suiker of andere zoetstoffen als sorbitol.

Net zoals erythritol geeft het een frisse smaak.


Kokosbloesemsuiker heeft een caramelachtige smaak en een lage GI van rond de 35, dit is de helft van kristalsuiker. Echter, in vergelijking met Erythritol (0) en Xylitol (4) kunnen we deze suiker "hoog" in GI noemen.

Daarom gebruiken we alleen een klein beetje (minder dan 5%), om de juiste zoetigheid te bereiken en de frisse smaak van Erythirol en Xylitol te maskeren.